Prepoznavanje svakodnevnih situacija kao prilika za učenje i proširivanje djetetova iskustva te osjetljivo uključivanje u poticajnu interakciju s djetetom inkorporirano je u sve Rastimo zajedno programe podrške roditeljstvu, uključujući i „Rastimo zajedno ONLINE“. Vjerujemo da će vam ovi audiovizualni materijali pomoći da dodatno približite roditeljima te važne teme.
Većina materijala nastala je u okviru projekta Direkcije za obrazovanje kantona Zürich, Švicarska pod nazivom "Mogućnosti učenja za djecu do 4 godine". U projektu su snimili ukupno 65 kratkih video-isječaka i preveli ih na 13 jezika. Za naše govorno područje dostupna je opcija "Bosanski-Hrvatski-Srpski" te taj prijevod donosimo ovdje.
Svejedno da li za stolom, prilikom šetnje ili kupovine. Djeca svagdje žele razmjenjivati mišljenje s bliskim osobama. Koristimo ove šanse! Odrasli podržavaju razvoj dječjeg jezika imenovanjem i objašnjavanjem stvari, postavljanjem dodatnih pitanja i ukazivanjem na nove aspekte.
Djeca su od malena okružena različitim medijima. Potrebni su im odrasli, koji su s tim dobro upoznati. Na taj način postepeno uče kako da koriste medije i njihove mogućnosti i da prepoznaju rizike.
Pričanje o iskustvima i prijenos znanja. To je ugodno kada druga osoba pokazuje interes i želi razumijeti. Kada odrasli pažljivo slušaju i postavljaju pitanja, oni mnogo doprinose uspješnom razgovoru s djetetom.
Prostor, vrijeme i prilika. To je djeci potrebno da sama savladaju zadatke.
Puž
Podijeljeni interes je dvostruki interes. Potiče djecu da budu svjesna svojih promatranja i misli i da o tome razgovaraju. Na taj način bogate svoj riječnik.
5 važnih koraka za razvoj dječjeg mozga - 'servirati i vratiti'
Svakodnevne interakcije mogu imati velik utjecaj na razvijanje djetetova mozga, uključujući i interakcije s djetetom dok ono još nije progovorilo. Znanstvenci te interakcije zovu 'servirati i vratiti' - kao igra tenisa. Dijete 'servira' tako što pokazuje interes za nešto, a roditelj 'vraća' regirajući na podržavajući način.